Roman Sikora – Zámek na Loiře

Příběh Hradeb Samoty nezačal pochopitelně minulý rok, ale co je zajímavější, nezačal ani s prvním ročníkem tohoto festivalu. Pro pochopení toho, čím vším Hrady Samoty jsou a v budoucnu budou, musíme dále do minulosti, a to až k přechodu od nazíraní hudby prizmatem undergroundu a zákazů k vytvoření svobodných a nezávislých hudebních scén na začátku 90.let. Přesně v té době totiž vrcholí příliv nových subkulturních stylů z euroatlantické civilizace do Východního bloku a shodou náhod potkává i své souputníky v podobě zásadních politických změn v celé východní a střední Evropě. Polsko přivítá nejen papeže Jana Pavla II, ale i skupinu Iron Maiden, Maďarsko zažije nezapomenutelný koncert Queen a tehdejší Československo svůj novovlnný křest v podobě zastávky kapely Depeche Mode, v oné době na svém prvním vrcholu sil.Právě iniciace hudby chtivých mas (ostatně zastávka se uskutečnila k desce Music for the Masses) do temnější stránky elektro-popových velikánů, (nezapomínejme, že se pohybujeme v dekádě, kdy hitparádám v zahraničí vévodí skupiny jako Modern Talking, Pet Shop Boys či George Michael), potvrdila pevné zakořenění fenoménu tzv. new wave, jakožto rovnocenného soupeře druhé velké opory tuzemského podhoubí, tedy metalové hudbě ve všech jejich tehdejších odnožích. Právě tato dvojnost – na jedné straně metalisté v motorkářských bundách a džínových vestách, na druhé straně „depešáci“ v černém vyznávající však i post-punk a gotiku – bude za několik let určující jak pro nazírání hudebního undergroundu v celém Československu, tak i pro pozdější rozvoj svébytných scén, které dají vzniknout mimo jiné i Hradbám Samoty.

Právě iniciace hudby chtivých mas (ostatně zastávka se uskutečnila k desce Music for the Masses) do temnější stránky elektro-popových velikánů, (nezapomínejme, že se pohybujeme v dekádě, kdy hitparádám v zahraničí vévodí skupiny jako Modern Talking, Pet Shop Boys či George Michael), potvrdila pevné zakořenění fenoménu tzv. new wave, jakožto rovnocenného soupeře druhé velké opory tuzemského podhoubí, tedy metalové hudbě ve všech jejich tehdejších odnožích. Právě tato dvojnost – na jedné straně metalisté v motorkářských bundách a džínových vestách, na druhé straně „depešáci“ v černém vyznávající však i post-punk a gotiku – bude za několik let určující jak pro nazírání hudebního undergroundu v celém Československu, tak i pro pozdější rozvoj svébytných scén, které dají vzniknout mimo jiné i Hradbám Samoty.Právě iniciace hudby chtivých mas (ostatně zastávka se uskutečnila k desce Music for the Masses) do temnější stránky elektro-popových velikánů, (nezapomínejme, že se pohybujeme v dekádě, kdy hitparádám v zahraničí vévodí skupiny jako Modern Talking, Pet Shop Boys či George Michael), potvrdila pevné zakořenění fenoménu tzv. new wave, jakožto rovnocenného soupeře druhé velké opory tuzemského podhoubí, tedy metalové hudbě ve všech jejich tehdejších odnožích. Právě tato dvojnost – na jedné straně metalisté v motorkářských bundách a džínových vestách, na druhé straně „depešáci“ v černém vyznávající však i post-punk a gotiku – bude za několik let určující jak pro nazírání hudebního undergroundu v celém Československu, tak i pro pozdější rozvoj svébytných scén, které dají vzniknout mimo jiné i Hradbám Samoty.